søndag 7. september 2008

Sofalørdag

Jeg er ikke så flink til å oppdatere som jeg burde. Det hender for ofte at jeg glemmer å være takknemlig. Må prøve å skjerpe meg.

I dag er jeg takknemlig for at det finnes film. Noe som kan dra meg litt bort fra en travel hverdag og stressende situasjoner, arge mennesker og alskens ubekvemmeligheter. "Sofalørdag" er et begrep som burde brukes oftere. "Bli med ut på byen i kveld, da!" "Beklager, det er Sofalørdag." Jeg husker en gang da hver lørdag var Sofalørdag. Alene hjemme. Selv om jeg dengang gjerne ønsket at jeg hadde hatt noen venner å dele disse Sofalørdagene med, var jeg stort sett fornøyd med å ha dem. En god sofa, litt snacks, og en film. Filmen trenger ikke være god. Det kan være en hvilken som helst film, så lenge den er underholdende og du av en eller annen grunn har lyst til å se den. Jeg liker å dra frem noe litt anerkjent hvis noen andre skulle få lyst til å tilbringe en Sofalørdag sammen med meg, men når jeg er alene blir det ofte jentefilmer.

Jeg tror jeg vil ha flere Sofalørdager utover høsten og vinteren.

Ingen kommentarer: