onsdag 21. juli 2010

På loffen

Livet mitt er i stadig forandring, og selv i perioder hvor jeg hadde trodd jeg ville holde meg stabil og i ro, har den lunefulle skjebne vist seg med andre intensjoner. Tiden i England er ganske snart over, og om bare fem dager reiser jeg tilbake til Norge for godt. Jeg gleder meg og gruer meg på én gang. Gleder meg fordi jeg har savnet mitt vakre, vidunderlige Norge så mye, og det skal bli så godt å komme tilbake til slik en fin velferdsstat som tar vare på sine sykemeldte. Gruer meg fordi jeg er arbeidsledig, og i det øyeblikket jeg forlater leiligheten her borte vil jeg også være hjemløs. Arbeidsledig og hjemløs. Det høres skummelt ut, ikke sant? Finnes det ikke et navn for slike? Boms? Kommer jeg til å bli en boms? Kommer jeg til å ende mine dager som tigger utenfor Oslo City? Skummelt, men spennende. Jeg skal leve på loffen fram til jeg finner ny jobb og får råd til å ordne med leilighet. Jeg har aldri levd på loffen før. Har alltid hatt et sted å bo, alltid hatt en eller annen form for inntekt, om enn lav og stakkarslig. Dette blir en helt ny opplevelse, og derfor gleder jeg meg til det, også.

Det er slike tanker som gjør at jeg tidvis trekker mitt Krepse-tegn i tvil. Krepser skal jo verdsette et trygt og stabilt hjem over alt annet. På sett og vis gjør jeg jo egentlig det, men jeg har også noe såpass ukarakteristisk for Krepser som en intens eventyr- og opplevelseslyst. Jeg elsker å reise, og føler meg nærmest tvunget til å flytte med jevne mellomrom. Holde meg på ett sted resten av livet? Utenkelig! Jeg funderer på om dette kan komme av at jeg egentlig skulle vært Tvilling - jeg ble jo født et par uker for sent, og nettopp dette førte til at jeg ble Kreps i stedet. Noen astrologibøker hevder at man preges av det tegnet man egentlig skulle ha blitt født i, dersom man har ankommet tidligere eller senere enn planlagt. Kanskje det? Jeg har i alle fall mange andre planeter i Tvillingene også, så forklaringen kan muligens ligge der. Eventuelt har ikke dette noe med astrologi å gjøre i det hele tatt, men jeg synes nå det er litt morsomt, jeg da. Man har kanskje ikke empirisk og vitenskapelig bevis for at astrologi ikke stemmer, men man har ikke noen flere bevis for at det ikke gjør det, heller.

Men dette ble litt ved siden av saken, som er min kommende fremtid på loffen. Kanskje jeg skal ha en egen liten blogg om nettopp det, slik som jeg har hatt om Bristol. Kanskje den skal hete "Vero på loffen"? Eller noe annet. Eller kanskje jeg lar være. Kanskje det å være på loffen viser seg å være så tidkrevende at jeg ikke får tid til å blogge i det hele tatt. Det blir så spennende å se, og jeg gleder meg oppriktig til å få denne opplevelsen i livet. Helt sant.

6 kommentarer:

Khi sa...

Velkommen tilbake til Norge da :-D

*kooosemose* Håper du får jobb i Oslo snart!

Hanne sa...

Hihi :) Den bloggen burde i såfall ha bilde av deg sittende/stående oppå en kjempeloff eller noe ;)

Klems!

air max 90 homme sa...

so nice,you muse keep it on.

Lunette de soleil Ray Ban sa...

vous fashion.thank pour le partage

Actual Exams sa...

Thanks for sharing.

ant control sydney sa...

Thanks for the marvelous posting! I truly enjoyed reading it, you may be a great author. I will be sure to bookmark your blog and will often come back later on. I want to encourage you to definitely continue your great work, have a nice holiday weekend!

------------------------------
commercial pest control sydney | pest control castle hill | ant control sydney