onsdag 30. september 2009

Hodeplagg

Dagens takknemlighet går til nifty hodeplagg! Denne sesongen er det særlig bereten som har fanget min oppmerksomhet. Det begynte med at min kjære Ingrid hadde glemt igjen sin hvite beret hjemme hos meg, og jeg brukte den litt fordi den så så kul ut. Så fikk hun den tilbake før hun reiste til utlandet, og jeg fant ut at jeg savnet den så mye at jeg bare måtte ha min egen. Jeg dro derfor innom Hattebutikken på vei hjem fra jobb i dag, for å scanne mine muligheter. Og sannelig, der hadde de absolutt et respektabelt utvalg. Det tok ikke mange minuttene før jeg forlot butikken med mitt nye hodeplagg: En hvit beret i ull med en hvit sløyfe på siden. Jeg falt pladask for den sløyfen, altså. Den får meg til å føle meg veldig jentete, men det får så være. Ikke var den dyr, heller. Og den vil passe så fint sammen med hvite hansker, et hvitt skjerf, og den røde ullkåpa jeg skal sy nå snart. Jeg har også en mistanke om at min nye beret etter hvert vil få en familie, kanskje en rød søster og en grønn bror?

Ingen kommentarer: