tirsdag 1. september 2009

Sanseinntrykk

Det lukter veldig godt ute etter at det har regnet. Og masse regn er helt fantastisk kult når jeg er innendørs. Eller kommer til å være det ganske snart. Det beste er når det regner om kvelden når jeg legger meg. Å ha vinduet åpent og høre på regnet er både beroligende og søvndyssende.

Jeg så også en regnbue tidligere i kveld. Den var rimelig svær, med flotte farger, og det slo meg at det er veldig lenge siden sist jeg så en regnbue. Jeg kan ikke med sikkerhet huske når det var, faktisk. Derimot husker jeg at jeg så regnbuer både titt og ofte da jeg var liten. Det får meg til å lure på om det har blitt færre regnbuer med årene, eller om jeg bare har blitt dårligere til å legge merke til dem. Jeg skal begynne å speide mer årvåkent fra nå av, for regnbuer er fine.

Ingen kommentarer: