fredag 1. januar 2010

Nostraveros 2

Selv om fjorårets spådom ikke gikk spesielt bra, hindrer det meg ikke fra å ha mange drømmer og fohåpninger til dette nye året. 2010 skal bli "mitt" år, det har jeg bestemt. Det føles litt som om jeg har ventet på det lenge, så jeg tror nok det kan by på en del spennende. Derfor presenterer jeg nå igjen mine mest optimistiske forutsigelser/ville gjetninger for hva som skal skje.

Januar 2010
Jeg pakker som en helt, klarer mot alle odds å få ting klart, og reiser til England for å begynne min nye jobb og mitt nye liv. Jeg installeres på arbeidsplassen sammen med de andre skandinaviske sykepleierne, og gjennom den prosessen får jeg et par gode venninner. Jeg finne meg leilighet i Bristol, og kort tid etter utbetaling av desemberlønna fra Lade, drar jeg på en vill shoppingrunde hos Argos. Jeg begynner så smått å gjøre meg kjent med byen. Jeg kjøper meg iPhone sammen med et forholdsvis lukrativt abonnement hos Orange.

Februar 2010
En venn fra Trondheim kommer til Bristol for å besøke noen gamle WoW-kompiser, og jeg benytter anledningen til å snike meg med og dermed øke bekjentskapskretsen min. Helga etter besøker min far og stemor London, og jeg tar turen inn til hovedstaden for å hilse på. Til daglig bruker jeg dagene mine på jobb med heftig kursing og opplæring innen operasjon, mens kveldene går med til å perfeksjonere mitt nye hjem, kinoturer, nettnerding og trening. Jeg begynner å initiere kontakt med byens spillmiljø, for å se om det er noe å samle på.

Mars 2010
Jeg begynner å bli nokså kjent i byen, og sørger for å sjekke ut det meste av det den har å by på som interesserer meg, som f.eks. planetariumet. På dagtid fortsetter jeg min kursing og opplæring på jobben. Jeg nyter at våren allerede har kommet til disse sørlige strøk, og spiser is mens jeg går tur i en park eller botanisk hage. Jeg tar en tur til Bath for å endelig sjekke ut den legendariske Jane Austen-byen. Jeg tar også en tur til Dresden via Praha, for å slenge meg med på årets JemCon.

April 2010
Det går strålende på jobb, sjefen er veldig fornøyd med meg, og fagspråket mitt blomstrer. Det samme gjør jeg. Jeg har nå blitt såpass godt kjent med byen og området, at jeg velger å ta opp en fast aktivitet, f.eks. dans eller kor. Jeg har fått noen kjentfolk i spillmiljøet, og nerder litt en gang i blant. Drar en liten tur over grensa til Wales, med utgangspunkt i Cardiff, og ser meg litt om der.

Mai 2010
Jeg får besøk fra Norge, og er hoppende begeistret over dette. Opplæringsperioden på jobb går mot slutten, og jeg begynner å jobbe skikkelig og selvstendig, og er selvfølgelig veldig flink. Grunnlovsdagen feires ved å møte mine andre norske Englandsbeboere i Oxford. Jeg innser endelig at å sykle til jobb er både billigere, kjappere og sunnere enn å ta bussen, og begynner med dette. Jeg arrangerer Eurovision-fest og heier på Norge.

Juni 2010
Jeg jobber jevnt og flittig, og prøver å glemme at jeg snart må skifte ut et siffer i alderen min. Sommeren har kommet for fullt, og jeg nyter varme dager i sola, for det er selvfølgelig mye pent vær. Fortsetter å sykle til jobb.

Juli 2010
De første to ukene jobber jeg, før jeg tar sommerferie og reiser til hjemlandet. Der bruker jeg noen uker på å kræsje på ymse sofaer rundt omkring, i beste hjemløsstil, og kjemper en desperat kamp for å få spilt masse rollespill mens jeg er der. Jeg sørger samtidig for å få sendt en del eiendeler over til England, og utnytter finværsdagene til badeturer i skogen.

August 2010
Soria Morias siste laiv i Skyggedalstrilogien avholdes, og jeg storkoser meg på Villmarksleiren sammen med masse herlige folk. Uka etter drar jeg hjem til Bristol og kommer tilbake til jobb etter en fin sommerferie.

September
Jeg drar inn til London for å få med meg konsert med Muse, og er pansergira over dette. Jeg har fått lurt med meg en person til å ta den andre billetten, og har i så måte fått besøk fra Norge. Jeg feirer samtidig at jeg endelig har betalt mitt siste avdrag på en gammel gjeld og dermed fått atskillig bedre økonomi.

Oktober 2010
Dagene blir mørkere og våtere, og jeg kompenserer for dette ved å være mye hjemme og kose meg der. Inviterer folk på middager, baker en del og ser masse film. Jeg fortsetter å sykle til og fra jobb, fordi jeg nå har blitt så fordømt sprek.

November 2010
Jeg begynner så smått med planlegging og innkjøp av julegaver, og er fornøyd med at det er mye varmere her enn det er i Norge. For å live opp hverdagen litt, hiver jeg meg på et billigfly og tar en liten helgetur til Irland.

Desember 2010
Gaver kjøpes inn og sendes til de som skal ha. Mot slutten av måneden får jeg noen fridager, og tar turen hjem til Trondheim. Jeg gjentar sommerens suksess med å ha surfe på ymse bekjentskapers sofaer mens jeg er der, og er henrykt over snøen.

1 kommentar:

Lorna sa...

Høres fantastisk ut! :D :D
(Nå ble jeg gla asså, takk for inspirerende list, søta)