torsdag 2. april 2009

Drømmejobben

Jeg har fått drømmejobben for sommeren. Det er helt fantastisk og rart å tenke på, og jeg helt utrolig glad.

For en uke siden ante jeg ikke om jeg for sommeren ville få en jobb jeg ville like, eller om jeg ville få en jobb i det hele tatt. Så tok jeg kontakt med Lade Behandlingssenter sist fredag og spurte om de hadde behov for sommervikarer, fordi jeg var interessert men hadde ikke funnet noen stillingsannonser hos dem. Jeg fikk til svar at de ikke pleier å utlyse sine stillinger, for de får så mange interesserte likevel. Avdelingslederen hørtes begeistret ut da jeg fortalte at jeg hadde vært hos dem tidligere i praksis og vil bli ferdigutdannet til sommeren, og ba meg sende inn søknad og CV, så skulle jeg bli kalt inn til et intervju snart. Som sagt, så gjort. Jeg sendte inn en knapp halvtime etterpå, og ventet i spenning på at helga skulle bli ferdig. Jeg ventet mandag. Jeg ventet tirsdag. Jeg ventet i går. I dag klarte jeg ikke å vente lenger, så jeg ringte tilbake og spurte spakt om de hadde glemt meg? Da kunne de fortelle at det hadde de slettes ikke; jeg ville snart bli kontaktet av hun som skal bli sjefen min for å sette opp kontrakt og denslags. Så jo, jeg fikk absolutt den jobben, kunne avdelingslederen bekrefte. Og alle hjerter frydet seg. I sommer kan jeg faktisk glede meg til å gå på jobb. Det tror jeg kanskje aldri har skjedd før.

1 kommentar:

Khi sa...

Herlig! Gratulerer så mye! *kosemos* :-D