fredag 10. april 2009

Rydding: Livets balsam

Første feriedag i påsken, Skjærtorsdag, ble brukt på henholdsvis serietitting, rydding, spising og lesing. Men mest rydding og serietitting. Under ryddeprosessen fant jeg igjen min gamle venn laderen til kamerabatteriet, og dette gjorde utslaget for at Skjærtorsdag ble en Bra Torsdag. Det er definitivt en God Ting å ha batteri til kameraet sitt når man skal "hjem" til favorittbyen sin for første gang på nesten fire år. Har jeg nevnt at jeg gleder meg? Har jeg nevnt at jeg gleder meg så mye at bare det å kikke litt på et kart over sentrum får meg til å sitte med et tåpelig smil i trynet i minst ti minutter? Og at det kribler i magen? Det slo meg i skrivende stund at symptomene jeg nå beskriver er til forveksling lik symptomer folk angivelig viser når de er forelsket. Betyr det at jeg er forelsket i Skottland? Jeg ser ikke bort fra muligheten. Det ville jo i så fall være en helt ålreit - det skal visstnok være en God Ting å være forelsket.

Jeg gleder meg også over andres gleder. Jeg gleder meg på vegne av mamsen, som er så gira på denne turen at hun knapt vet hvor hun skal gjøre av seg de neste par dagene.

Jeg gleder meg på vegne av Ingunn, som endelig har fått sin andre jentebaby. Jeg fikk tilsendt et lite bilde på MMS, og eksemplaret så da riktig så velskapt ut. Gratulerer til de stolte foreldre!

Jeg gleder meg også på vegne av Maja, som har en velfortjent, lengre ferie i England nå i påska. Slitsomme reiser til tross, er jeg sikker på at hun kommer til å ha det kjempekult. Selv om mitt nettliv føles noe tomt og meningsløst uten hennes nærvær, har både hun og musklene hennes godt av litt tid vekk fra PCen, og forhåpentligvis vil hun være litt bedre når hun kommer hjem.

1 kommentar:

Khi sa...

*kosemos* Hun er riktig så velskapt ja. Vi har hatt flaks to ganger på rad med skjønne småkryp nå. :->

Håper du får en herlig tur til Skottland! *misunne litt*