tirsdag 28. oktober 2008

En God Start

Dagen min har såvidt begynt, men allerede er den fin. Det er 20 minutter til første forelesning, og her sitter jeg. Våken, påkledt, dusja og børsta og stelt og strigla. Jeg har satt på en maskin klesvask, og tatt oppvask, i tillegg til å shine opp oppvaskbenken generelt. (All ære til guttene for at de faktisk tar oppvasken sin etter seg, men å gjøre det på en pen måte, det klarer de ikke.) Det er en fin følelse å for en gangs skyld ikke rulle stressa ut av senga et kvarter før skolen begynner. Nå skal det sies at det er senforelesning i dag, så det er ikke som om jeg stod opp kjempetidlig og har vært Super-Vero. Men en god start på dagen er det uansett.

I går kveld så jeg over kontoutskriftene mine. Grundig. Det viser seg, slik jeg tidligere antok, at jeg mangler et lønnsutbetaling fra sommerjobben min. De to siste arbeidsnettene, som skulle kommet på en lønning i slutten av september, kom aldri. Selvfølgelig er det mulig at det ligger noe humbug bak, som f.eks. at siden det bare var sommerjobb så gjorde de et unntak og plasserte lønna for de to siste nettene sammen med de tidligere skiftene som kom på augustlønna. Men det høres rart ut. Jeg skal i alle fall avlegge økonomidamen et besøk i løpet av uka, og da finner jeg ut av det skikkelig. Men gud så skjønt å tenke på at jeg kanskje plutselig får et par grunker ekstra å rutte med. Halleluja!

Ingen kommentarer: