tirsdag 28. oktober 2008

Taco Twist

Ettersom jeg har litt ekstra fritid til rådighet, og sitter her og er takknemlig for det, kan jeg like gjerne slenge inn noen bilder av dagens revolusjonerende middagsrester: Taco Twist!

Ideen ble i utgangspunktet gitt meg av en sprø venninne i Stavanger. Hun viste meg hvordan man kan bruke pølsebrød i stedet for tortillas eller tacoshell. Jeg videreutviklet twisten ved å bruke cheddar-dip i stedet for revet ost. Resultatet ble seende omtrent slik ut:



I dag tok jeg twisten ett skritt videre. Jeg byttet ut pølsebrødet med hamburgerbrød. Ettersom dette bare var rester, var midlene noe begrenset. Tre ingridienser i en taco er ikke mye, men det var da mat, på en måte. Slik gikk jeg frem:

Trinn 1: Ha litt mais og taco på bunnen av et hamburgerbrød




Trinn 2: Ha litt cheddar-dip oppå.




Trinn 3: Smekk på topplokket.



Og voila! Din egen, hjemmelagede Taco Twist!

Nå smakte ikke akkurat denne Taco Twisten så veldig godt, men det tror jeg har mer å gjøre med at burgerbrødet jeg brukte var noe jeg fant i spiskammerset som trolig har ligget der siden grillsesongen, så det var ganske tørt og ekkelt. Men jeg har tro på ideen. Virkelig.

Ingen kommentarer: