fredag 21. november 2008

Det Snør Mobiltelefoner

Hatten av for Chess, som leverer en kjapp og knirkefri leveranse og kundebehandling etter at man har besluttet seg for å "bli en av dem," som de sier. Jeg har alltid likt Chess, og man kan sannelig spørre seg hvorfor jeg ikke har blitt en av dem for lenge siden. Stort sett handler det om ubetenksomhet og rastløshet fra min side, som har gitt utslag i at jeg har bundet meg til det første og mest tilgjengelige jeg har kommet over - altså Telenor. Det var selvfølgelig helt til jeg innså at det finnes egentlig ikke noe mer tilgjengelig enn en nettside, og fra den oppdagelsen (snakk om å finne opp hjulet på nytt, lizzm) var veien kort til å bestille både nytt abonnement og ny mobiltelefon. Min nye mobiltelefon er en sexy liten Sony Ericsson W595, type hvit. Jeg liker Sony Ericsson. Min aller første mobiltelefon var av den arten, den som jeg fikk i julegave av mamma da jeg var 15 år gammel. Bortsett fra at da het det bare Ericsson. Deretter gikk jeg gjennom en liten mørkeperiode hvor jeg hadde et par Nokia-telefoner, men kom meg på rett kjør igjen for et par år siden. Mobiltelefoner har sannelig kommet langt i løpet av de siste 12 årene. Min første var en liten murstein av elektronisk glede, mens nå holder jeg en liten flis av elektronisk glede i stedet. Med kamera. Og radio. Og mp3-spiller, og det er ikke måte på. Noen ganger lurer jeg på om jeg egentlig trenger alt dette, og svaret er vanligvis nei, faktisk ikke. Men det er omtrent umulig å få en stilig mobiltelefon uten det, så da blir det slik. For det er det viktigste - at den er stilig. Den må se bra ut. Passe med imaget, lizzm. Mobiltelefonen er en så viktig del av en person i dagens samfunn, at det er lett å vurdere folk etter hvilken type de har, farge, kostbarhet osv. Min nye sier at jeg er snill, litt kul, og enkel å ha med å gjøre. Min gamle (som jeg forøvrig fremdeles bruker, inntil det nye SIM-kortet aktiveres) sier at jeg er enkel, tøff og "low maintenance." Tror jeg. Kanskje jeg bare er sprø, men jeg liker å gi mine elektroniske leketøy personligheter. For eksempel er laptopen min litt av en kranglefant, men vi er venner likevel.

Julestemninga er på topp i dag. Bra snø, bra temperatur, julesanger på iPoden, og grøt til lunsj på skolekantina.

Ingen kommentarer: