lørdag 21. mars 2009

Som en boks med sjokolade

Alle kjenner til Forrest Gumps famøse ord om esker med sjokolade. Sånn rent bortsett fra at jeg synes det utsagnet er poetisk og vakkert og kommer fra en nydelig film, så synes jeg også det er ganske riktig. Man vet aldri hva man vil få. For eksempel hadde jeg svært lave forhåpninger til denne helgen. Med ett mulig unntak, lå den an til å bli generelt innholdsløs, ensom og kjedelig. Men takket være kosmiske krefter, ren flaks, eller noe annet, gikk det ikke slik. Derimot har den utviklet seg til å bli pansersosial, på flere forskjellige nivå - ja, mer sosial enn noen helg jeg har hatt på lenge, egentlig. Dette er noe jeg definitivt kan sette pris på og være takknemlig for. Det er herlig å vite at hvis noen venner er ekskluderende, kan jeg sannsynligvis finne noen andre som ikke er det. Det finnes flere pingviner på polene, liksom. Og noen av dem har faktisk ingenting imot å bli med meg på kino. Hurra!

Ingen kommentarer: