søndag 11. januar 2009

And I'll Take The High Road

Det ble først nevnt like før jul. Så ble det tenkt masse på. Planen var der, men ville det faktisk bli noe av? Til slutt innså jeg at ballen var på min banehalvdel. Hvis vi skulle realisere tanken, måtte jeg ta affære. Hun er håpløs på sånt. Masse snakk, lite handling. Så jeg sjekket aktuelle flybilletter. Fant et par datoer til helt ålreit pris. Sjekket overnatting, fant noen hoteller til helt ålreit pris. Ringte henne og opplyste om dette, og spurte: "Skal jeg bestille?" Hun svarte ja. "Er du sikker?" Fortsatt ja.

Det slående, og nesten litt overraskende resultatet, er at planen faktisk har blitt sparket i live. Flybillettene er bestilt nå. Ingen vei tilbake. Søndag 12. april flyr mamma og jeg fra Gardermoen til Edinburgh. Fra Edinburgh toger vi til Glasgow, hvor vi skal tilbringe to dager og tre netter, før vi onsdag 15. april toger tilbake til Edinburg og flyr tilbake til Gardermoen.

Det kribler i magen allerede. Tilbake til Skottland. Endelig, etter nesten fire år! Vi skal shoppe i Buchanan Galleries og Sauchiehall Street, spise på Arta, spasere rundt i vestkantens Botanic Gardens. Jeg skal vise henne det skjønne University of Glasgow hvor jeg hadde alle mine fantastiske forelesninger, Winton Drive hvor jeg bodde, og introdusere henne for smakfulle herligheter som Pizza Hut i Great Western Road, og isbilen. Kanskje tar vi også en turistbuss ut til et nærliggende slott. Ad erfaring vet jeg f.eks. at Culzean Castle er nydelig og nærliggende.

Jeg gleder meg overmåte, og er godt fornøyd med å allerede kunne krysse av ett av målene for 2009, som beskrevet under Nostraveros. Det føles litt som om jeg endelig skal på besøk hjem.

Ingen kommentarer: