søndag 25. januar 2009

Kinolørdag(er)

For tredje lørdag på rad har jeg nå vært på kino, og sett meg litt opp på filmer jeg har blitt anbefalt og generelt hatt mer eller mindre lyst til å se. Jeg aner en finfin lørdagstradisjon i horisonten.

For tre uker siden så jeg altså Død Snø (knallfilm!) sammen med to gode venner. Sist lørdag så jeg Yes Man (helt ok komedie) med et par par og en venninne, og denne lørdagen fikk jeg endelig sett Max Manus (sexy og glamorøs), med de samme to som jeg kinofiserte meg med den første gangen. Det har blitt snakk om å gjøre noe så radikalt som å ta en teatertur neste lørdag, men man vet aldri.

Jeg er nok litt fan av trivelige tradisjoner. Og det er kjekt å vite at man faktisk vil ha minst én plan for helga, eller i alle fall minst en mulighet for en plan. Jeg føler også behov for å kaste inn et lite hurra! for tyske uniformer. Nazistene var vel ikke nødvendigvis så koselige eller gjorde så mye bra, men uniformene deres var ganske snasne å se på. Nam.

Ingen kommentarer: