torsdag 15. januar 2009

Shopping

Av en eller annen grunn føler jeg meg alltid bedre etter å ha brukt penger. Dette synes jeg er litt rart, for jeg elsker jo å ha mange tusen på kontoen min, så å bruke dem opp burde strengt tatt ikke gjøre meg glad i det hele tatt. Men det gjør det. Jeg skylder på mitt mindre rasjonelle jentegen.

Møtte altså mor i byen i dag. I utgangspunktet bare for å få noen penger å sette inn på kontoen min, etter at jeg la ut for flybilletter og denslags, men så ble det til at vi soset rundt i byen i flere timer etterpå. Shoppet litt, spiste litt, svinset innom biblioteket slik at jeg kunne vise henne noen nettsider med bilder av plasser vi skal besøke når vi kommer til Glasgow. Vi hadde egentlig tenkt å stikke på kino i kveld også, men det glemte vi helt, og jeg kom ikke på det selv før akkurat nå mens jeg sitter her og skriver. Like greit var vel det, ettersom vår siste transaksjon involverte flunkende ny koffert til hver av oss. På mors spandable regning. Jeg har trengt en ny koffert en stund. Min gamle Woolworths-koffert begynner å bli sliten. Jeg er ikke klar for å kaste den riktig ennå, men stakkaren kan i det minste få litt avlastning. Og denne nye er dessuten større. Plass til mye mer stæsj, noe som er en udelt positiv ting.

På egen regning investerte jeg i litt småtteri fra Nille, en genser fra Zara, og noen kroppslige nødvendigheter fra Body Shop. Jeg var egentlig på jakt etter en ny toalettmappe (det var slik vi plutselig havnet i veskebutikken, skjønt "toalettmappa" jeg kom ut med ble mye større enn forventet), men der feilet jeg. Når det beste man finner er en Hello Kitty plastmappe på H&M, er det kanskje på tide med en mer spesialisert toalettmappebutikk? Men uansett, shopping er bra. Shopping gjør meg glad. Og tenk - jeg klarte å ikke krangle med mor en eneste gang.

1 kommentar:

Anonym sa...

R.I.P Woolworths.. you will be sadly missed.

Woolworths hadde alltid det beste utvalget av smågodt da jeg var liten.. på den tiden man fortsatt kjøpte smågodt til 25 og 50 øre pr stykk her i landet var det helt sykt å kunne fylle en hel papirpose for 2£ :) Jeey!