søndag 22. februar 2009

Absolute Rollespillweekend

For en deilig uke! Fullstappet med mildvær, latskap, tannfiksing og ikke minst; rollespill. Selv om jeg vet at mildværet senere kommer til å sparke meg i trynet i form av at alt vannet fryser til glattholke igjen, klarer jeg ikke å la være å fryde meg litt over den mer komfortable temperaturen som har rådet over de siste dagene. Å kunne gå utenfor døra uten skjerf, lure og to par votter, har vært vidunderlig. Det er nok juks og bedrag, men det føles litt som om våren såvidt har gløttet gjennom skylaget og annonsert sin nært forestående ankomst. Og (bare tanken på) våren gjør meg veldig, veldig glad.

Rollespill, ja. Mitt livs lys. Min tilværelses små solstråler. Mitt hverdagslige, kjedelige livs oppturer. Jeg gledet meg lenge til denne uken, med prospektet for rollespill både torsdag og fredag og lørdag. Halleluja! Etter litt for lang dødtid var det sannelig på tide. På torsdag var det Star Wars, gode gamle Star Wars med Tykkebolla Feiten som GM. En herlig 15-timers lang session som varte helt til fredag morgen. Slik som i gode, gamle dager. Vidunderlig, sexy og glamorøst. Fredag bød på GURPS Traveller Interstellar Wars. Første spilling i noe nytt, for og med oss som ikke er så travle bestandig. Jeg var spent på hvordan det ville gå, og ble svært fornøyd. Gruppedynamikken fungerte som smør, og både pc-er og npc-er var kule og gøyale. På lørdag var det duket for mer Star Wars, men en annen gruppe enn den første. En ville kanskje tro jeg etter to kvelder/netter med sci-fi var begynt å bli litt lei, men dengang ei. Star Wars er like fornøyelig, alltid. Det viktigste er gode medspillere og en dyktig GM. Og det er jeg så heldig å ha.

Null hull! kan jeg nevne nå til sist. Tannlegetimen på torsdag gikk over all forventning. Slettes ikke så smertefullt eller fryktinngytende som jeg hadde overbevist meg selv om at det ville bli. Den kjekke tannlegen min var ikke bare kjekk og hyggelig; han var også veldig flink. Jeg har riktignok ett hull igjen, men det befinner seg i en visdomstann som uansett skal skjæres ut førstkommende torsdag. Jeg kan vel ikke akkurat si at jeg gleder meg til det, men jeg gruer meg faktisk ikke noe særlig, heller. Enn det!

1 kommentar:

Anonym sa...

I understand Star Wars :) Not much else. Funny!