lørdag 14. februar 2009

Absolute Sofalørdag

Absolute Sofalørdag, starring shopping, kino, taco og seriepremiere.

Har jeg noen gang nevnt at jeg elsker lørdager? Helger generelt, men lørdager spesifikt. Jeg tror jeg har nevnt det før, men det skader ikke å kjøre en liten reprise. For av alle ting i verden jeg er takknemlig for, så tror jeg nettopp lørdager klarer å snike seg med på topp 5-listen, i alle fall. Graden av lørdagshöjdare varierer naturligvis, som med alt annet. Men akkurat nå er jeg veldig glad for nettopp denne lørdagen, som har bragt meg mye glede.

Først kunne jeg sove så lenge jeg ville. En veldig bra start på dagen. Klokken 12 kunne jeg trille ut av sengen og ta en deilig, varm dusj. Dernest slække litt mer i senga med mitt kjære internett, før kino stod for tur. Tidlig kino. Siden det er Valentinsdagen fikk man to kinobilletter for prisen av én, og jeg klarte til slutt å få takk i Supermari til å bli med meg. Hun var imidlertid kun ledig på dagtid, så da hoppet vi på 15:00-forestillingen. Dagkino er forøvrig undervurdert, må vite. Lite folk, færre forstyrrelser. Deilig. Dagens lørdagsfilm ble Slumdog Millionaire, og for de som ikke har sett den vil jeg bare anbefale den på det varmeste. De som har sett den vet jeg jeg snakker om.

Etter kino skulle Supermari videre, og jeg tok fatt på min egen hjemtur. På veien sørget jeg for å snike til meg tre kvarter med en annen av mine favorittbeskjeftigelser, nemlig shopping. Det har vel også kommet fram i ett og annet blogginnlegg tidligere at en av mine sterkeste jentesider er min elsk for shopping. Å kjøpe ting jeg har lyst på gjør meg glad. Can't buy me love, men alt annet er til salgs for de som har penger. Og akkurat i dag hadde jeg det. Over lengre tid har jeg vært på utkikk etter ny toalettmappe, for min kjære gamle (som jeg har hatt omtrent så lenge jeg kan huske; den var vel en julegave fra en grandtante for mange herrens år siden) har begynt å gå opp i sømmene. Men jeg er kresen, og tar ikke til takke med en hvilken som helst mappe. Ånei, du. Ikke vil jeg betale for mye for den, heller. Så da jeg fant en jeg faktisk likte og som hadde en saklig pris, jublet jeg inni meg. Samtidig kjøpte jeg litt andre jentete ting, og fikk et par knestrømper gratis fra KappAhl, fordi jeg har et magisk medlemskort og medlemmer fikk Valentinsgavekort på 50 kroner - tilfeldigvis akkurat prisen på knestrømper. Man kan jo aldri få nok av dem.

Siste shoppestopp på vei hem var Rema, hvor lørdagsmiddagen ble handlet inn. Taco er en klassiker jeg aldri blir lei av, og til tross for at det kun er en uke siden jeg sist forspiste meg på denne retten, var det dette jeg fikk lyst på i dag. Maten skal senere i kveld inntas mens jeg koser meg med sesongpremieren på Joss Whedons nye serie, Dollhouse. Har jeg nevnt at jeg elsker Joss Whedon? Det tror jeg faktisk ikke. Men jeg gjør det. Mannen er et cinematisk geni. Med serier som Buffy the Vampire Slayer, Firefly og Dr. Horrible's Sing-Along-Blog bak seg, har jeg ingen som helst grunn til å tvile på hans nyeste serie. Jeg gleder meg overmåte.

Og med dette ønsker jeg meg selv, og alle lesere, en koselig Valentinsdag. Til alle mine venner (dere vet hvem dere er): Jeg er mongoglad i dere, og setter mer pris på dere enn dere aner.

3 kommentarer:

Gru sa...

Aww! :)

Anonym sa...

Aww :D

Tom sa...

Awww <3
Dr.Horribles sing along blog :D Den var skjønn :D Er Whedon fan selv og har vært det siden Buffy :)