lørdag 3. oktober 2009

Middagsbesøk

Av og til er det litt kjedelig å være singel. Som for eksempel når man har vært på jobb en hel lørdag, kommer hjem tidlig om kvelden og er sulten, men for sliten til å gjøre noe med det. Også har man ingen som møter en i døra, er glad for å se en, og kan geleide en til et ferdig servert middagsbord. Eller noe tilsvarende. Men da er det rimelig skjønt å ha noen gode venner i stedet. Litt på impuls ble det for få dager siden avtalt at jeg skal ta med meg alle mine sesonger av How I Met Your Mother til et vennepar, for å kjøre maraton. De har litt å ta igjen, for å si det sånn. Planen ble dermed utbrodert til å inkludere både hjemmelaget pizza og hjemmelaget sjokolademousse, forutsatt at jeg ville ta med min hjemmelagede gulrotkake. Så jeg lagde kaken delvis i går kveld, delvis i morges, og er nå straks på vei ut døra for å hærta min ventende middag. Så skjønt og koselig det skal bli. Det har vært særdeles få slike kvelder i mitt liv de siste månedene, så dette har jeg nå gledet meg overmåte til helt siden planen ble lagt.

2 kommentarer:

Piraya sa...

Skjønt! Skjønt, skjønt, skjønt!

Skikkelig fint å gjøre sånne ting, finest i hele verden. Sånn vil jeg også gjøre en gang, jeg må bare få meg noen venner først.

Vero sa...

Hvis du flytter hjem igjen kan vi gjøre sånt ofte. Evt. hvis du skaffer meg jobb der nede. ;)