tirsdag 13. oktober 2009

Trøsteshopping

Hva gjør man når man ikke har det sånn superbra, nettopp har fått lønning, og nettopp har fått innvilget stipend fra Lånekassen slik at man kan lure seg selv for en kortere periode til å tro at man har god råd? Man handler noe man har lyst på, selvfølgelig.

I dag la jeg turen til Stoff og Stil på Tiller, og kom tilbake med tre forskjellige stoffer. To av dem skal bli til en kjole, det tredje skal bli skjørt. Samtidig benyttet jeg anledningen til å blåse noe penger på litt utstyr, slik som fingerbøl (hvor mange ganger har jeg ikke havnet i en situasjon hvor jeg har grått over å ikke ha det?), linjal med vinkelmarkeringer og flere knappenåler.

Jeg er fortsatt på jakt etter det perfekte mønster, men denne jakten er en del av moroa. Kanskje ender jeg opp med å konstruere det selv i stedet? Det kan jo bli spennende.

Hurra for trøsteshopping! Man blir faktisk litt gladere.

Ingen kommentarer: